نوشته شده توسط : هنگامه

 

تمدن: 28 هزار هكتار زمين در تهران زير كشت مي‌رود/ اين روزها گرفتار مشكل «مرغ» هستيم

» سرویس: اجتماعي - جامعه

استاندار تهران گفت: در استان تهران حدود 60 هزار هكتار طرح كشاورزي هدفگذاري شده كه از اين ميزان حدود 28 هزار هكتار تا پايان امسال به مرحله اجرا مي‌رسد.

 

 

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي تمدن در "چهارمين كارگروه طرح توسعه كشاورزي استان تهران" كه شامگاه گذشته در استانداري تهران برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه، در نهضت توسعه كشاورزي مقرر شده 60 هزار هكتار زمين در استان تهران زير كشت برود كه از اين ميزان 28 هزار هكتار تا پايان امسال هدفگذاري شده و استانداري با تشكيل تعاوني‌هاي كشاورزي تخصيص زمين، تامين آب و وام مورد نياز، اجراي اين طرح را در دستور كار قرار داده است.

 

 

وي با تاكيد بر اينكه نهضت توسعه كشاورزي يك راهبرد براي اقتصاد كشور است، عنوان كرد: اين روزها گرفتار مشكل «مرغ» هستيم و بايد مرغ و گوشت وارد كنيم و برخي محصولات كشاورزي را هم بايد وارد كنيم كه هدف از اجراي اين طرح، تامين مايحتاج كشور است.

 

 

استاندار تهران تاكيد كرد: يكي از اولويت‌هاي امسال استان در جلسات توسعه كشاورزي اجرايي كردن 28 هزار زمين مستعد كشت است كه بايد تا پايان سال انجام شود.

 

 

وي گفت: از اين ميزان زمين هدفگذاري شده دو طرح در قالب 400 هكتار در فيروزكوه و دماوند آماده شده كه به زودي به بهره‌برداران تحويل داده خواهد شد.

 

 

به گفته وي 15 هزار هكتار زمين كشاورزي احصاء شده نيز نياز به تامين آب دارد كه استانداري در حال پيگيري رفع مشكل آب اين زمين‌ها است.

 

 

تمدن تصريح كرد: در صورتي كه 28هزار هكتار زمين احصاء شده به مرحله عملياتي درآيد 11 هزار شغل در استان ايجاد خواهد شد كه آمار و نتيجه قابل توجهي دارد.

 

 

وي همچنين عنوان كرد: 26 طرح نيز در قالب طرح‌هاي ماندگار و در حوزه‌هاي بهداشت و درمان، صنعت، كشاورزي، خدمات و راه مشخص شده و اعتبار 1400 ميليارد توماني از محل منابع استاني نيز براي اجراي آنها پيش‌بيني شده است.

 

 

تمدن عنوان كرد: با برنامه‌ريزي كه براي اجراي طرح‌هاي مهر ماندگار صورت گرفته، پيش‌بيني مي‌شود با 550 ميليارد تومان بتوانيم بخشي از اين طرح‌ها را امسال و بخشي ديگر را نيز در سال آينده به بهره‌برداري برسانيم.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هنگامه

 

بادامچيان رييس ستاد انتخابات حزب موتلفه شد

» سرویس: سياسي - سياست داخلي

دبير كل حزب موتله اسلامي اعلام كرد كه اسدالله بادامچيان رييس ستاد انتخابات حزب موتلفه شده است و مسائل مربوط به اين موضوع را پيگيري مي‌كند.

 

محمد نبي حبيبي با اعلام اين خبر به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: آقاي بادامچيان در دوره‌هاي قبل هم مسئول انتخابات حزب بودند و اين موضوع تازه‌اي نيست.

 

 

وي خاطر نشان كرد: بحث‌هاي مربوط به انتخابات رياست جمهوري و شوراها در اين ستاد مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت



:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هنگامه

 

عجيب، اما باوركردني/رشد 140 درصدي صادرات خودرو با وجود كاهش توليد

» سرویس: اقتصادي - خودرو

صادرات خودرو ايران در سه ماه نخست امسال با افزايش 142 درصدي بالغ بر 12 هزار و 354 دستگاه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس تازه‌ترين آمار گمرك ايران، ارزش صادرات خودرو ايران در بهار 1391 با رشد 172 درصدي به رقم 68 ميليون دلار رسيد. ميانگين قيمت هر خودروي سواري صادراتي در سه ماه نخست امسال معادل 5540 دلار بود كه اين رقم نسبت به سال قبل رشد 11.1 درصدي را نشان مي‌دهد.

عراق، افغانستان و اوكراين سه بازار اصلي خودرو صادراتي ايران در سه ماهه اول 1391 بودند. اگرچه عراق با سهمي معادل 98 درصد اصلي‌ترين بازار خودروهاي سواري صادراتي ايران لقب گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هنگامه
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان خبر داد
قاچاق سوخت و اتباع بیگانه عامل تصادفات جاده‌ای در جنوب سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: دو پدیده قاچاق سوخت و اتباع بیگانه عامل عمده افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در محورهای جنوب سیستان‌وبلوچستان است.

خبرگزاری فارس: قاچاق سوخت و اتباع بیگانه عامل تصادفات جاده‌ای در جنوب سیستان‌وبلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، ایوب کرد صبح امروز در کارگروه ایمنی جاده‌ای جنوب استان که با حضور روسای ادارات راه و شهرسازی تابعه و روسای پلیس راه‌های جنوب استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تفاوت راه‌های جنوب استان با سایر نقاط، در بحث ایمنی جاده‌ای در رتبه‌های برتر کشور هستیم که تحقق این امر جز با تلاش شبانه‌روزی میسر نبوده و جای خدا قوت و خسته نباشید، دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، وظیفه ما بسیار خطیر و مهم بوده و با در نظر گرفتن مشکلات موجود در استان کارکردن بسیار دشوار است اما با توجه به تمام این مسائل، برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه ایمنی راه‌ها انجام شده است.

کرد تصریح کرد: در زمینه ایمنی جاده‌ها اقدامات کم‌هزینه و زودبازده، اقدامات میان‌ مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته که بصورت مستمر در حال انجام است اما با توجه به گستردگی منطقه، امکانات و اقدامات جوابگوی نیازها نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در بازدیدهای ماهیانه کارشناسان ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی، بهترین ایمن‌سازی در کل کشور به حوزه ما اختصاص دارد، بیان داشت: برای ما انتها وجود ندارد و روز به روز به دنبال پیشرفت، توسعه، آسایش، رفاه مردم و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1391 | نظرات ()